Kamu istihdam hizmetlerinin kalitesinin artırılması

Kamu istihdam hizmetlerinin kalitesinin artırılması

Arka plan

Özellikle 2001 yılındaki ekonomik krizin ardından işsizlik, Türkiye’deki önemli sorunlar arasındadır. Aynı zamanda işverenlere, iş arayanlara ve iş gücü piyasasına girme potansiyeli olanlara odaklı istihdam politikaları uygulayarak işsizlik sorununu ele almakla yükümlü kamusal istihdam hizmeti, yeni bir kurumsal yapılanma ve personel düzeylerindeki artış ile büyük bir değişim yaşamıştır. Türkiye İş Kurumu (İŞKUR), hizmetlerini modernleştirmek, personelinin teknik bilgi birikimlerini ve uzmanlıklarını geliştirmek ve hizmetlerinin kalitesini ve kapsamını artırmak için yardıma ihtiyaç duymuştur.  İstihdam politikası oluşturma ve uygulama konuları da kurumun karşılaştığı zorluklar arasında bulunmaktadır.

Projenin amaçları ve temel faaliyetleri

Bu projenin amacı; İŞKUR’un, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının (ÇSGB), İŞKUR’un il ofislerinin ve yerel istihdam ve meslek öğretim kurumlarının kapasitelerini güçlendirerek kamusal istihdam hizmetlerinin kalitesini ve verimliliğini artırmaktır.

İşsizliğin en çok görüldüğü 43 ilde, model istihdam ofislerinin kurulması ve yenilenmesi sonrasında İŞKUR’un iş gücü piyasası bilgi sistemi geliştirilmiştir. Bu, iş gücü piyasası analizi yöntemleri konusunda personelin eğitilmesini ve internetten iş ilanı verebilmeleri ve personel arayabilmeleri için işverenlere yönelik çevrim içi hizmetlerin iyileştirilmesini kapsamıştır. Yıllık eylem planları geliştirilmiş ve yerel pilot ofislerde uygulanmıştır. Politika planlamasında kullanılmak üzere, İŞKUR tarafından sunulan aktif iş gücü piyasası verilerini görüntülemek için bir sistem geliştirilmiştir.    Proje, lisans öğrencilerinin kariyerlerini planlamalarına yardımcı olmak ve işsizlere iş sağlayarak çalışma deneyimi kazandırmak amacıyla, stajyerlik ve işbaşı eğitimi eşleştirme sistemi geliştirilmesini de içermiştir. İŞKUR ve ÇSGB personeli, diğer eğitimlerin yanında, bir bölümü AB ülkelerine yaptıkları inceleme gezilerinde olmak üzere iş ve meslek danışma hizmetleri ve istihdam politikası oluşturma konuları üzerine eğitim almıştır.   Kurumun işe aldığı 2000 iş ve mesleki eğitim danışmanını izlemek için de bir sistem geliştirilmiştir. Türkiye’nin iş gücü piyasasındaki öncelikli meselelerle ilgili, AB gelişmelerini de hesaba katan kapsamlı bir araştırma yapılmıştır.

Tüm bunlara ek olarak, iş arayanların iş seçmelerine yardımcı olmak için İŞKUR; bireysel eylem planı şablonları, iş ve mesleki eğitim yönlendirme kılavuzları ve 45 kısa film hazırlamıştır.  İŞKUR’un hizmetlerine erişimi artırmak için ülke çapında geniş kapsamlı bir reklam kampanyası da yapılmıştır.

İl istihdam ve mesleki eğitim kurumlarının işleyişlerini daha da artırmak için bu kurumların komite üyelerine eğitim verilmiştir.     Proje, İŞKUR’un yerel ofislerine BT ekipmanı da sağlamıştır.

FINANCING PERIOD

IPA I (2007–2013)

FACTS AND FIGURES

  • Budget: €10,134,228 (EU contribution €8,614,094)
  • Province: Nationwide, Adıyaman, Ağrı, Amasya, Ardahan, Artvin, Batman, Bayburt, Bingöl, Bitlis, Çankırı, Çorum, Diyarbakır, Elâzığ, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, Giresun, Gümüşhane, Hakkâri, Hatay, Iğdır, Kahramanmaraş, Kars, Kastamonu, Kayseri, Kilis, Malatya, Mardin, Muş, Ordu, Osmaniye, Rize, Samsun, Siirt, Sinop, Sivas, Şanlıurfa, Şırnak, Tokat, Trabzon, Tunceli, Van, Yozgat
  • (With pilot implementation projects in the above-mentioned provinces)
  • Status: Completed in 2014