fbpx Nezih Hoca ile Kısa Film Tüyoları | AB Türkiye
Nezih Hoca portresi

Nezih Hoca ile Kısa Film Tüyoları

Bu sene AB İnsan Hakları Kısa Film Yarışması'nın 10. yıl dönümü!

Daha iyi hazırlanmanıza yardımcı olmak istedik ve sinema ve iletişim uzmanı Prof. Dr. Nezih Orhon’dan kısa film çekme tüyolarını bizimle paylaşmasını rica ettik.

Prof. Orhon tüyoları 37 videoda sizler için özetledi.  

Hepsini izleyebilir veya ilginizi çeken bir konuyu seçebilirsiniz.

Sorularınız varsa, sosyal medya hesaplarımızda aşağıdaki başlık etiketlerini kullanarak sorabilirsiniz:

#KısaFilm #Nezihtentüyolar #EU4HumanRights #ABInsanHaklariKisaFilmYarismasi

1. Nezih Hoca ile Kısa Film Tüyoları - Tanıtım

Bu sene AB İnsan Hakları Kısa Film🎥 Yarışması'nın 10. yıl dönümü! Başvurular her zaman olduğu gibi Temmuz’da açıldı. Ancak beklerken kendinizi daha iyi hazırlamanıza yardımcı olmak istedik. Medya uzmanı Prof. Dr. Nezih Orhon’dan film çekme tüyoları paylaşmasını rica ettik. Haftada 2 veya 3 adet tavsiye almak için bu hesabı takibe alın

2. Nezih Hoca ile Kısa Film Tüyoları / Film Yapmaya Başlamanın Yolları ve Temel Noktalar

Nezih Hoca’dan, film yapmaya başlamak için ipuçları.

3. Nezih Hoca ile Kısa Film Tüyoları - Film İzleme Deneyimi ve Küçük Başlangıçlar

4. Film ve Kurgu - Gerçek Zaman ve Mekandan Filmik Zaman ve Mekana Geçiş.

5. Filmin Gerçekçi Anlatımı ve Kameranın Görüş Alanı

6. Kameranın Konumu ve Görüşü ile İlgi Merkezlerini Düşünmek

7. Filmde Tekniğin Olanakları ile Gerçeğe Öykünme

Üç Boyutlu Dünyamızı İki Boyutlu Yüzeyde Düşünebilmek

8. Film Yaparken İki Önemli Kavram: Perspektif ve Derinlik

9. Filmde Gerçek Dünyayı İnşa Etmek

10. Film ve Gözün Sınırlılıkları

11. Film ve Çekim Ölçekleri

Çekim ölçekleri ve sağladığı etkiler ile filmin dil bilgisini oluşturabiliyoruz

12. Film ve Hisleri Düşünmek

Filmde görme ve duymanın ötesindeki hisleri nasıl canlandıracağımız, üzerinde düşünülmesi gereken bir konu.

13. Kamera Hareketi ile İzleyici Adına Bakış Deneyimleri Üretiyoruz

14. İlgi merkezi ve süreklilik sağlamada karakterler arası bakış, hareket ve pozisyon uyumu önemli

15. Pudovkin’in filmin inşasında sunduğu üç basamaklı formülden bizler de yararlanabiliriz

16. Film izleyiciye hikaye anlatmamalı, izleyici görüntüler aracılığı ile bunu ben buldum demeli

17. Filmde sahnelerin oluşabilmesinde yararlanabileceğimiz iki temel çekim yaklaşımı söz konusu

18. Filmde sahnenin oluşturulmasında temel bir çekim ve yan çekimlerden yararlanabiliriz

19. Çekimler sırasında özellikle tekrarı zor olaylar için çoklu kamera kullanımından yararlanabiliriz

Filmde sahnenin çekimlerle oluşturulmasında özellikle tekrarı zor olaylar için çoklu kamera kullanımından yararlanabiliriz

20. Kameranın görüş açısı normal göz hizası, alt açı ve üst açı olarak değerlendirilebilir

21. Kamera kullanımı insan deneyimine benzer bir özellik taşımalıdır

22. Çekimler hem görsel hem de işitsel boyutlardan ve ürettikleri etkilerden yararlanabilmelidir

23. Aydınlatmada Temel Formül

Özellikle bir karakteri görüntülerken üç nokta aydınlatma formülünden yararlanabiliriz

24. Anahtar Işık Kaynağı

Aydınlatmada anahtar ışık sert, güneş rolünü oynayabilen bir ışık kaynağıdır.

25. Dolgu ve Arka Işıklar

Özellikle bir karakterin görsel tarifinde ikinci ve üçüncü boyut hislerinin oluşması için dolgu ve arka ışıklara ihtiyaç duyulur.

26. Aydınlatma Stilleri

Filmde farklı amaçlar, etkiler ve estetik anlayışlar ile farklı aydınlatma stillerinden yararlanabiliriz.

27. Rembrandt Aydınlatma

Işık ve gölge arasındaki ilişki sayesinde dramatik etkiyi aynı Rembrandt’ın tablolarındaki gibi ortaya çıkartabiliriz.

28. Notan, Silhouette ve Cameo Aydınlatmalar

Filmimizde üretmek istediğimiz etkiye ve estetik anlayışa göre Rembrandt’ın yanında Notan, Silhouette ve Cameo aydınlatmalardan da yararlanabiliriz.

29. İnsan haklarıyla ilgili filmlerde temel kodları unutmayalım

İnsan hakları ile ilgili filmlerde özenle işlememiz gereken teknik, estetik ve felsefi kodları unutmayalım.

30. İnsan hakları filmleri ve etik sorumluluklar

İnsan ve insan hakları gibi konuları işlerken öznelerimizi koruduğumuzdan da emin olmalıyız.

31. İnsan hakları ile ilgili filmlerde temel yaklaşımlar

Filmlerimizde hak temelli ve ihtiyaç temelli yaklaşımları; ve ne olursa olsun insan onurunu esas alan filmleri düşünmeliyiz.

32. Filmde etik sorumluluklar-1

İnsan hakları ile ilgili filmlerimizi oluştururken etik sorumluluklar ile ilgili çok sayıda soruya yanıt vermeliyiz.

33. Filmde etik sorumluluklar-2

Filmimizi yaparken acaba görüntülediğimiz insanlara zarar veriyor olabilir miyiz? Düşünmeliyiz bu tür soruları.

34. Filmde etik sorumluluklar-3

İnsan hakları ile ilgili film yaparken soracağımız birçok sorudan bir tanesi de görüntüler ve sesler ile izleyicileri nasıl yönlendirdiğimin farkında mıyım? Yaptıklarımdan emin miyim?

35. İnsan Hakları Filmi ve Oynadığı Rol

İnsan Hakları Filmi ve Oynadığı Rol - İnsan hakları filmlerimiz ile yüzleri, sesleri ve öyküleri haklarıyla buluşturuyoruz

36. İnsan Hakları Filmi Yapmak Amaca Tutkuyla Bağlı Olmak Demek

Nezih Hoca ile Kısa Film Tüyoları -İnsan Hakları Filmi Yapmak Amaca Tutkuyla Bağlı Olmak Demek - İnsan hakları filmi bireylere hakları konusunda esin kaynağı olma rolü de oynar.

37. İnsan Hakları Filmleri ve yardımcı videolar.

Nezih Hoca ile Kısa Film Tüyoları -İnsan Hakları Filmleri ve yardımcı videolar. İnsan Hakları ile ilgili videolar ve İnsan Hakları Kısa Film Yarışması başvuru koşulları. www.avrupa.info.tr/insanhaklariFG2020