Birlikte Yaşamak ve Çalışmak: Geçici Koruma Altındaki Suriyelileri Türkiye Ekonomisine Entegre Etmek
Genel Bilgiler |
|
Projenin adı |
Birlikte Yaşamak ve Çalışmak: Geçici Koruma Altındaki Suriyelileri Türkiye Ekonomisine Entegre Etmek |
Öncelik alanı |
Geçim |
Odak öncelik alanı |
Geçim |
Uygulayıcı ortak |
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) |
Projeyi Uygulayan Ortaklar |
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı (AÇSHB), Türkiye İş Kurumu (İŞKUR), Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) ve odalar. |
Süre (ay) |
42 (Başlangıç tarihi: 26/12/2017) |
AB katkısı (Avro) |
Mülteciler için Mali Yardım Programı (FRIT) ve AB Güven Fonu (EUTF) kaynaklarından15.000.000 Avro katkı sağlandı. |
|
|
Proje Özeti |
|
Genel hedefler |
Geçici koruma altındaki Suriyelilerin ekonomik ve sosyal dayanıklılıklarını artırmak. |
Özel hedef(ler) |
Geçici koruma altındaki Suriyelilerin ve topluluk üyelerinin, yerel ekonomiye ve ekonomik büyüme potansiyeline katkı sağlayacak şekilde ekonomik ve sosyal açıdan donatılmasını sağlamak. |
Yer |
Şanlıurfa, İstanbul, Hatay, Gaziantep, Adana, Mersin, Kilis, Mardin, İzmir, Bursa,Konya ve Kayseri |
Hedef gruplar |
Geçici Koruma Altındaki Suriyeliler ve Türkler |
Beklenen sonuçlar |
1. Beceri haritalama açısından en az 30.000 Geçici Koruma Altındaki Suriyeli/Türk profilinin çıkarılması; 2. 30.000 Geçici Koruma Altındaki Suriyeli/Türk nüfusa mesleki yönlendirmenin sağlanması; 3. 20.000 nitelikli Geçici Koruma Altındaki Suriyeli/Türk nüfusun sertifikalandırma hazırlık (oryantasyon için en fazla 20.000) programlarına ve sertifikalandırma programlarına kaydedilmesi; 4. 15.000 Geçici Koruma Altındaki Suriyeli/Türk nüfusun sertifikalandırma programları aracılığıyla sertifikalandırılması; 5. 3.000 Geçici Koruma Altındaki Suriyeli/Türk (en az %50’si ev sahibi topluluktan olmak üzere) nüfusun sertifikalandırma programı aracılığıyla iş bulması; 6. İşe alınan (en fazla) 2.000 Geçici Koruma Altındaki Suriyeli/Türk nüfusa Kızılay, İŞKUR ve/veya Halk Eğitim Merkezleri aracılığıyla Türk dili eğitiminin sağlanması; 7. En az 1.000 şirkete, Geçici Koruma Altındaki Suriyeli/Türk nüfusa ilişkin çalışma izni gereklilikleri ve uygulama süreci ile mesleki sertifikalandırmanın önemi konusunda bilgilerin sunulması. |
Temel faaliyetler |
Bileşen A: İşgücü Piyasası İhtiyaç Analiz Raporunun Hazırlanması A.1 Masa başı araştırması A.2 Tedarik tarafı için alan çalışması A.3 Talep eden taraf için alan çalışması Bileşen B: Sertifikalandırma aracılığıyla bu becerilerin doğrulanarak Geçici Koruma Altındaki Suriyelilerin ve ev sahibi ülkedeki bireylerin istihdam edilebilirliğinin artırılması B.1 Profil Oluşturulması B.2 Sınama ve Sertifikalandırma Oryantasyon günleri Yetkilendirilmiş Sertifikalandırma Kuruluşları ile İşbirliği Anlaşmalarının Oluşturulması Mesleki sınavlar ve sertifikalandırma Eşleştirme Hızlı tanışma günleri Şirketler için mali teşvikler Türk Dili Eğitimi Bileşen C: Yerel odalar ve şirketler için kapasite oluşturma C.1 Yerel odaların proje uzmanları ile Ankara’da Bilgilendirme Günü C.2 Çevrimiçi bir bilgi merkezinin tasarlanması ve geliştirilmesi (proje web sayfası ile birlikte) C.3 Yerel proje ekibi uzmanları için hizmet içi eğitimler C.4 Almanya’ya Çalışma Ziyareti Proje Yönetimi Merkezi ve yerel proje ekibinin kurulması Koordinasyon ve Sinerji Faaliyetleri Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İŞKUR, SGK, MYK, MEB, Göç İdaresi Genel Müdürlüğü ve KIZILAY ile iş birliğinin oluşturulması Geçici Koruma Altındaki Suriyelilere ilişkin veri tabanının Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nden elde edilmesi Geçici Koruma Altındaki Suriyelilere ilişkin veri tabanına ulaşabilmek için illerde ilgili paydaşların (yerel kuruluşlar, dernekler, vb.) belirlenmesi Geçici Koruma Altındaki Suriyelilere ilişkin veri tabanını elde etmek için illerde ilgili paydaşların (yerel kuruluşlar, dernekler, vb.) ziyaret edilmesi |
|
|
31 Mart 2020 İtibarıyla Projenin İlerleme Durumu |
|
İlerleme durumu |
Devam ediyor |
Tesis sonuçları çerçevesinde ilerleme |
PROJENİN BAŞINDAN İTİBAREN TOPLAM DEĞER (Kümülatif Göstergeler²)
|