Genel Bilgiler
|
Projenin adı
|
Yarını Kurmak - Türkiye'de Geçici Koruma Altında Yaşayan Suriyelilere Kaliteli Eğitime Erişim ve Geçim Desteği Verilmesi
|
Öncelik alanı
|
Eğitim
|
Odak öncelik alanı
|
Eğitim
|
Uygulayıcı ortak
(Sözleşmeyi imzalayan)
|
Concern Worldwide (CWW)
|
Projeyi Uygulayan Ortaklar
|
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)
|
Süre (ay)
|
39.5 (Başlangıç tarihi: 14/12/2017)
|
AB katkısı (Avro)
|
Mülteciler için Mali Yardım Programı (FRIT) ve AB Güven Fonu (EUTF) kaynaklarından 17.280.000 Avro katkı sağlandı.
|
|
|
Proje Özeti
|
Genel hedefler
|
Türkiye'deki ev sahibi topluluklar arasında yaşayan korunmasız durumdaki Suriyeli mültecilerin dayanıklıklarını artırmak, eğitim ve geçim kaynağı fırsatları yaratarak entegrasyonlarını kolaylaştırmak.
|
Özel hedef(ler)
|
- Okul çağındaki Suriyeli mültecilerin, bir yandan geçici yaygın eğitim yoluyla diğer yandan örgün eğitime erişimlerini kolaylaştırarak örgün eğitim fırsatlarına erişmelerini sağlamak.
- Mesleki eğitim, işe yerleştirme ve girişim hibeleri yoluyla Suriyeli mültecilerin geçim fırsatlarına erişimini artırmak.
|
Yer
|
4 İl: Kilis, Gaziantep, Hatay ve Şanlıurfa
|
Hedef gruplar
|
Geçici Koruma Altındaki Suriyeliler ve Ev Sahibi Topluluklar
|
Beklenen sonuçlar
|
- Okul çağında çocuğu olan 1.000 aileye sosyal yardım ziyareti yapılması.
- Proje kapsamındaki faaliyetleri desteklemeye uygun 30 Halk Eğitim Merkezinin belirlenmesi.
- 120 öğretmenin seçilmesi ve mesleki eğitimden geçirilmesi.
- 6.480 öğrencinin günlük okul servisi hizmetinden yararlanması.
- 30 Halk Eğitim Merkezine çocuklar açısından güvenli bir ortam yaratılması için gerekli ekipman ve malzemelerin sağlanması.
- Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte Türkçe ve Arapça dillerinde farklı yaşlara uygun kitapların belirlenmesi.
- 21 kütüphanenin inşası veya iyileştirilmesinin gerçekleştirilerek her biri için kitap tedarik edilmesi.
- 120 toplumsal ve sosyal uyum faaliyetinin yürütülmesi.
- 20 meslek lisesinin iyileştirilmesinin yanı sıra gerekli ekipman ve makinelerin kurulması.
- 735 gence Türkçe dil dersleri verilmesi.
- 1.050 gencin (735 Suriyeli ve 315 Türk) belirlenmesi ve meslek liselerine kaydedilmesi.
- 200 öğretmenin seçilerek öğretmen mesleki gelişim programlarına alınması.
- Öğretmenlerin eğitimini uygun öğretim teknikleriyle destekleyecek materyallerin sağlanması, farklı seviyelerden öğrencilere aynı anda eğitim verme stratejilerinin belirlenmesi, sorgulamanın ve eleştirel düşüncenin teşvik edilmesi gibi alanlar belirlenmiştir.
- 1.050 gence kariyer mentorluğu ve yaşam becerileri eğitimi verilmesi.
- 3.600 Suriyeli ve Suriyeli olmayan kadın ve erkeğe 150 saatlik yoğun Türkçe dil dersleri verilmesi ve bu kişilerin Türkiye iş piyasasına entegre olmalarının desteklenmesi.
- 40 öğretmen tarafından 800 yararlanıcıya iş piyasasına girmelerinin desteklenmesi çerçevesinde mesleki eğitim kursları sağlanması.
- 800 yararlanıcının Türk işverenlerin yanına yerleştirilerek iş başında eğitim almaları.
- Üç boyutlu yazıcılar, yazılım tasarımı ve elektronik alanlarında özel beceriler geliştirilmesini sağlamak üzere iki atölye düzenlenmesi.
|
Temel faaliyetler
|
- Geçici koruma altındaki çocukların eğitim fırsatlarına dahil edilmesini teşvik etmek amacıyla sosyal yardımlar yapılması ve eğitimin önündeki engellerin belirlenmesi.
- 7 ilde, 30 Halk Eğitim Merkezinde, 6-13 yaş arasındaki 12.000 çocuğa eğitsel ve psiko-sosyal destek programları, telafi kursları ve Türkçe dil dersleri sağlanması.
- Çocukların güvenli bir şekilde Halk Eğitim Merkezlerine götürülmesi ve buralardan alınması.
- Halk Eğitim Merkezlerinin çocuklar için güvenli ortamlar sunmak üzere donatılması.
- 21 mülteci kampındaki çocukların Arapça ve Türkçe çocuk kitapları bulunan kütüphanelere erişiminin sağlanması ve gençlerin evde öğrenme konusunda teşvik edilmesi.
- Halk Eğitim Merkezlerine katılan ve ev sahibi topluluklarda yaşayan çocuklar için sosyal etkinlikler ve sosyal uyum etkinlikleri düzenlenmesi.
- Mesleki liselerin iyileştirilmesi ve atölye ekipmanlarıyla donatılması.
- Suriyeli öğrencilere, meslek liselerine girmeden önce Türkçe dil dersleri ve sertifika verilmesi.
- Meslek liselerine devam eden korunmasız durumdaki Suriyeli ve Türk öğrencilere tek seferlik finansal yardım sağlanması.
- Meslek lisesi öğretmenlerinin mesleki gelişim olanaklarıyla desteklenmesi.
- Meslek liselerine devam eden korunmasız durumdaki Suriyeli ve Türk öğrencilere nakit teşviki yapılması.
- Meslek liselerine devam eden korunmasız durumdaki Suriyeli ve Türk öğrencilere kariyer mentorluğu ve yaşam becerileri desteği verilmesi.
- Meslek liselerine devam eden gençlere yönelik sosyal uyum etkinlikleri düzenlenmesi.
- Türkiye'deki topluluklara ve Türkiye iş piyasasına entegrasyonlarının sağlanması amacıyla Suriyeli yetişkinlere Türkçe dil dersleri verilmesi.
- Korunmasız durumdaki Suriyeli ve Türk yetişkinlere sertifikalı teknik ve mesleki eğitim verilmesi ve bu kişilerin işbaşı eğitimlerinin tamamlanması.
- Korunmasız durumdaki Suriyeli ve Türk yetişkinlerin, kurslara ve eğitimlere devam etmeleri koşuluyla erişim ve ulaşım masraflarının karşılanması.
- Kurslara veya eğitimlere katılan korunmasız durumdaki Suriyeli ve Türk yetişkinlere kariyer mentorluğu ve yaşam becerileri desteği verilmesi.
- İşbaşında eğitimlerini tamamlayan savunmasız durumdaki Suriyeli ve Türk yetişkinlerin resmi olarak istihdama katılımlarının desteklenmesi.
- Suriyeli ve Türk topluluklar arasında beceri paylaşımını ve sosyal uyumu teşvik eden, toplumsal cinsiyetler açısından kapsayıcı, toplumsallık oluşturan atölyeler düzenlenmesi.
|
|
|
31 Mart 2020 İtibarıyla Projenin İlerleme Durumu
|
İlerleme durumu
|
Devam ediyor
|
Tesis sonuçları çerçevesinde ilerleme
|
PROJENİN BAŞINDAN İTİBAREN TOPLAM DEĞER (Kümülatif Göstergeler²)
• 4.999 mülteci çocuk ve genç yaygın eğitime kaydedildi.
• 423 eğitim personeli eğitildi
• (Rapor edilmedi) Suriyeli mülteciler ve ev sahibi topluluk üyeler istihdam edilebilirlik beceriler kazandıran eğitim programlarına katıldı.
• 9 Suriyeli mülteci ve ev sahibi topluluk üyesi istihdamla ilgili hizmetlerden yararlandı.
• (Rapor Edilmedi) Mülteciler ve sosyal uyum faaliyetlerine katılan ev sahibi topluluk üyeleri
RAPORLAMA TARİHİNDE GÜNCEL DEĞER (Anlık Göstergeler³)
• 1.722 Suriyeli mülteci çocuk ve genç ulaşım hizmetlerine kaydedildi.
|